Kohti uusia mahdollisuuksia?
Valikko
Valikko

Alisa

Asiakaskontaktoija

Hymyilevä nainen nostaa kuulokkeet korvilleen ja näppäilee tietokoneelta puhelun soimaan. LevelUpin asiakaskontaktoija, Alisa Pärnänen aloittelee työpäiväänsä Ylivieskan toimistolla.

Maailmanparannusta puhelu kerrallaan

Alisa päätyi LevelUpille ystävänsä Lauran suosituksesta. Lähes 7 vuotta kaupan alalla työskennellyt Alisa kaipasi jotain uutta – joustavampaa työtä, johon voi myös itse vaikuttaa. Hän laittoi hakemuksen menemään ystävänsä suosittelun jälkeen ja olikin jo pian aivan uuden tehtävän, asiakaskontaktoinnin äärellä.

Alisan tehtäviin LevelUpilla kuuluu potentiaalisten asiakkaiden kontaktoiminen puhelimitse. Ensimmäinen projekti oli sähkömyynti, joka oli täysin tuntematon ala Alisalle. Hyvän perehdytyksen ja koulutuksen myötä asiat tulivat kuitenkin tutuksi ja puhelu puhelulta työ lähti sujumaan. Tällä hetkellä Alisa tekee varainhankintaprojektia hyväntekeväisyyden parissa ja pitää työtehtävistään.

”Teen työtä huumori huulessa ja isolla sydämellä. Pitää vaan löytää se soittamisen riemu. Välillä takkuaa ja millään ei lähde, mutta kun alkukankeudesta pääsee yli, niin alkaa sujumaan taas. Tavoitteena on tehdä parempaa mielikuvaa puhelinmyynnistä yksi puhelu kerrallaan. Tässä hyväntekeväisyysprojektissa voisi ajatella jopa, että parannetaan maailmaa puhelu kerrallaan”, Alisa summaa.

Multitaskausta ja jatkuvaa kehitystä

Asiakaskontaktoijan työ ei ole pelkkää soittelua, vaan uuteen projektiin on aina kouluttauduttava, etsittävä tietoa netistä ja kommunikoitava myös omien kollegoiden ja esimiehen kanssa.

”Välillä saa olla melkoinen multitaskaaja, että saa pidettyä kaiken kasassa. Tässä työssä ei tule kyllä tylsää tai tekemisen puute”, Alisa naurahtaa.

Asiakaskontaktoijan työssäkin on haasteensa ja Alisa kertookin jäävänsä välillä harmittelemaan mennyttä puhelua, josta kauppaa tai sopimusta ei ole syntynyt. Silloin hän koittaa kuitenkin keskittyä nykyhetkeen eikä jäädä miettimään menneitä – uuteen puheluun on keskityttävä 100 %:sti.

”Asetan itselleni myyntitavoitteen lisäksi myös pienempiä tavoitteita, joihin on helpompi päästä. Sekin motivoi, kun pääsee aina askel kerrallaan eteenpäin. Koitan olla myös itselleni armollinen ja ajatella, että tässä työssä ei ole koskaan valmis, aina voi kehittyä!”

Yhdessä joustavasti puolin ja toisin

Alisa kehuu LevelUpia työpaikkana ja mainitsee erityisesti työntekijöiden saamat edut sekä erilaiset yhteiset päivän pysäytykset – välillä on pieniä jumppahetkiä, etäkahvitaukoja tai muita kivoja tempauksia. Joustavuus myös toteutuu LevelUpilla puolin ja toisin; Alisa saa itse päättää, milloin aloittaa ja lopettaa työnsä, kunhan kaikki tehtävät tulee hoidettua.

Vaikka LevelUp on kasvanut yrityksenä vuosien varrella, Alisa ei koe työpaikkaansa liian hierarkkiseksi:

”On ihana, kun pystyy sanomaan esimiehelle kaiken, mitä on mielessä. Kuukausittain kysellään myös fiilismittarilla työntekijöiden tuntemuksia. Jos ei halua sanoa jotain omalla nimellä, niin voi vastata anonyymisti. Täällä todella kuunnellaan työntekijää ja kaikki auttavat ja tukevat toisiaan”, Alisa tiivistää.

Haluaisitko sinäkin mukaan LevelUpin kasvavaan tiimiin? Katso, millaisia osaajia haemme tällä hetkellä tai jätä avoin hakemus: careers.levelup.fi/jobs