Kohti uusia mahdollisuuksia?
Valikko
Valikko

Hannu

Asiakaskontaktoija

Hyväntuulinen puheensorina täyttää huoneen. LevelUpin asiakaskontaktoijat ovat täydessä vauhdissaan ja hoitavat parhaillaan asiakasprojekteja eteenpäin. Yksi heistä on vaalalaislähtöinen, sittemmin oululaistunut Hannu Suikka. Miten Hannu päätyi LevelUpille ja mitä hän on tykännyt työstään?

Monipuolinen ja vastuullinen työtehtävä

Tietojenkäsittelytieteitä opiskellut Hannu päätyi LevelUpille omasta pelialan yrityksestään maaliskuussa 2020. LevelUpin työpaikkailmoitus herätti mielenkiinnon – markkinointi ja asiakaslähtöinen työ on aina kiinnostanut ja sitä asiakaskontaktoijan työtehtävä juurikin sisältää. LevelUp näytti myös potentiaaliselta kasvavalta yritykseltä.

Hannun työtehtäviin kuuluu asiakaskontaktointi eri projekteihin liittyen. Työnkuva on pysynyt muutoin samana kuin alussa, mutta vastuuta Hannu on saanut jatkuvasti lisää sitä mukaa kun uusia asioita oppii. Sen myötä työ on muuttunut entistäkin monipuolisemmaksi ja nykyään Hannu saakin hoitaa projekteja hyvin itsenäisesti alusta loppuun saakka. ”Kun LevelUpilla hoitaa työnsä hyvin ja näyttää osaamisensa, saa varmasti lisää vastuuta ja mahdollisuuden toimia tehtävässään hyvinkin itsenäisesti”, Hannu summaa.

”Jokainen päivä on erilainen ja kaikki asiakkaat ovat omanlaisiaan” Asiakaskontaktoija nimensä mukaisesti kontaktoi asiakkaita ja Hannu arvioikin juttelevansa päivittäin noin 50–100 henkilön kanssa. ”Toisinaan puhe rönsyilee ja asiakkaiden kanssa riittäisi juteltavaa vaikka ja mistä. Täytyy aina välillä muistuttaa itseäkin palaamaan takaisin alkuperäiseen asiaan”, Hannu naurahtaa.

Työn parhaaksi puoleksi Hannu mainitseekin asiakkaat – työssä pääsee tarjoamaan ratkaisuja ja tuotteita asiakkaiden ongelmiin. Hannu kokee myös palkitsevaksi hetken, kun asiakkaan ja hänen välilleen muodostuu ikään kuin suhde ja asiakas luottaa Hannun ammattitaitoon sekä haluun auttaa tätä ongelmien ratkaisemisessa.

Hannu kokee työnsä tärkeäksi ja haluaa hoitaa asiakastilanteet aina hyvin: ”Asiakaslähtöinen palvelu on se, mikä saa asiakkaat palaamaan. Hyvä asiakaskokemus jättää ihmisille myös positiivisen ja osaavan kuvan yrityksestä ja saa heidät suosittelemaan yritystä myös muille.”

Haasteitakin asiakaskontaktoijan työssä Hannun mukaan on. Tuote on tunnettava läpikotaisin, jotta asiakkaan kaikkiin kysymyksiin osaa vastata ja asiakas saa tuotteesta parhaimman tiedon. Asiakkaita on myös hyvin monenlaisia ja oma lähestymistapa pitää muuttaa aina tilanteen mukaan, jotta asiakkaan kanssa pääsee samalle aaltopituudelle. ”Näistäkin haasteista kuitenkin selviää, kun ympärillä on osaava tiimi, jolta saa aina tarvittaessa apua. Myös hyvät tuotekoulutukset takaavat, että puhelimeen on aina mukava tarttua ja tuotteesta tietää kaiken tarpeellisen”, Hannu toteaa.

”Esimies on aidosti kiinnostunut tekemään alaistensa työstä helpompaa”

Hyvien tuotekoulutusten lisäksi Hannu kiittelee työnantajaansa myös joustavuudesta ja siitä, että työntekijöistä todella välitetään ja esimies on aidosti kiinnostunut tekemään alaistensa työstä helpompaa ja tehokkaampaa. Työyhteisössä on myös hyvä yhteishenki ja ilmapiiri, josta halutaan pitää kiinni.

”Yritys on tosi hyvin sopeutunut siihen, että moni työntekijä tekee töitä etänä. Meillä on esimerkiksi omat etäkahvihetket kaikkien työntekijöiden kesken. LevelUpilla töitä voi tehdä toimistoilla Oulussa, Ylivieskassa tai Helsingissä etätöiden lisäksi”, Hannu kertoo.

Urakehitysmahdollisuudet LevelUpilla ovat Hannun mukaan erinomaiset ja talon sisällä on paljon erilaisia työmahdollisuuksia, mihin edetä. Tulevaisuudessa Hannun tähtäimessä siintääkin tiiminvetäjän rooli.

Haluaisitko sinäkin mukaan LevelUpin tiimiin? Katso, millaisia osaajia haemme tällä hetkellä tai jätä avoin hakemus: careers.levelup.fi/jobs